Víno – tradiční i moderní investice zároveň

Investice do vína nejsou ničím novým. Kvalitní víno si kupovali a skladovali již naši předci před mnoha a mnoha generacemi. Moderní doba jen možná trochu vylepšila možnosti skladování vína a také zjednodušila možnosti jak s vínem obchodovat. U nás v České republice se přesto jedná o investiční oblast relativně novou, i když možná by bylo lepší říkat znovu objevenou. K navýšení zájmu o investice do vína pomohla paradoxně nedávná hospodářská krize.

„Rok od roku zájem o investiční vína stoupá. Kvalitní vína jsou komoditou, která je žádána. Zájem v České republice je výrazný,“ řekl ČTK Zlatko Míčka ze společnosti Merlot d’Or. Již několik let organizuje na Pražském hradě takzvanou audienci francouzských vín z Bordeaux, která jsou využívána pro takové investice.

Investiční vína se většinou prodávají na speciálních akcích, ale znalci za nimi jezdí i přímo k jejich výrobcům. Právě od nich se totiž dá budoucí investice získat nejvýhodněji, navíc je takovýto nákup pravidelně spjat s posezením nad sklenkou a hovory o víně, které rozhodně nejsou „ovíněné“, ale příjemně osvěží naši mysl.

Částky, které se pohybují ve vinných investicích rozhodně nejsou malé. Například aukce v Londýně, Hongkongu, New Yorku, Ženevě a Amsterdamu pod taktovkou aukční síně Christie’s vydělaly v první polovině loňského roku asi 13,9 milionu dolarů (asi 247 milionů korun), což je o 18 procent více než za stejné období v předešlém roce.

Česká republika má ovšem jak v investicích tak ve spotřebě vína co dohánět. Přeci jen jsme pořád ještě spíše národem „pivařů“, kterýžto mok se k dlouhodobým investicím jaksi nehodí.

Related Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *